3S nášho marketingu – čo by mal spĺňať ideálny kandidát?

Prešiel si hladko prvým kolom pohovoru na marketingovú pozíciu a pýtaš sa, čo ťa čaká na tom druhom? Týmto článkom ti skúsime trochu uľahčiť prípravu naň. Napovieme, čo nás bude zaujímať – presnejšie nášho marketingového riaditeľa Ľuboša „Lubiaka“ Ďuroviča.

Lubiaka určite stretneš na druhom kole, pretože je to práve on, kto pozorným okom zisťuje okrem iného aj to, či zapadneš do tímu a dôkladne si posvieti na tvoju osobnostnú stránku. Nečakaj však žiadny oficiálny uhladený pohovor. Druhé kolo prebehne, ak to okolnosti dovolia, formou prechádzky v okolí nášho žilinského officu, alebo online. No hlavne neformálne, s uvoľnenou atmosférou – takú totiž v Hyperii máme.

Čo teda hľadáme u sľubných adeptov na marketingovú pozíciu v Hyperii? Z tohto podcastu s Lubiakom sme vybrali tri hlavné osobnostné predpoklady tzv. 3S, ktoré by mal spĺňať každý nový človek. Tu sú:

Spoľahlivosť

Novému človeku nechceme nazerať cez rameno a kontrolovať ho, kedy, čo a ako robí. V našich tímoch – a to nielen v tých marketingových – vedome budujeme vzájomnú dôveru. Môžeš sa o tom presvedčiť aj v tomto rozhovore s naším senior PHP developerom Maťom Čanigom.

Možnosť spoľahnúť sa jeden na druhého uľahčuje každodenné fungovanie všetkým stranám. Lubiak to v podcaste vystihol aj slovíčkom oslobodzujúce. Aj o to v konečnom dôsledku ide – o slobodu v práci. Dostaneš slobodu aj zodpovednosť a na to skrátka musíš byť spoľahlivý.

Nechceme premýšľať nad tým, či robíš svoju prácu dobre, alebo nie. Potrebujeme sa spoľahnúť, že vieš, čo máš robiť, čo od teba očakávame, aký máš dodať výsledok a ideš sebavedomo za tým.

Na tejto ceste ti však pomôžeme, čítaj ďalej, ak chceš vedieť ako.

Samostatnosť

Samostatnosť môžeme charakterizovať ako podpornú vlastnosť vyššie spomínanej spoľahlivosti. Čo tým myslíme? Jednoducho: svoju prácu robíš sám. Ale pozor, nezľakni sa, že od nás nedostaneš žiadnu podporu. Buddy ti detailne priblíži bežné fungovanie vo firme, kolega či kolegyňa z tímu ťa bude poctivo zaúčať a môžeš sa s dôverou obrátiť aj na naše HR oddelenie či na svojho teamleadera. Budeš sa veľa pýtať, spolupracovať s kolegami v tíme, ale nikto ťa za ručičku vodiť nebude.

Napríklad ak vznikne netradičná situácia, samostatný človek by mal byť schopný ju vyriešiť – prísť s návrhmi, vyhodnotiť ich, ak je potrebné prediskutovať s kolegami. Otázku – povedzte mi, čo mám teraz robiť – príliš často (čítaj: ideálne nikdy) počuť nechceme. Viac ako vítané sú však tie otázky, ktoré ti priblížia, ako to či ono funguje a prečo to tak robíme.

Postupne si skúsiš poradiť s každou situáciou či zadaním a hlavne – nebudeš sa báť failnuť. Ak aj urobíš zlé rozhodnutie, nevadí, v rámci rastu je to úplne normálne, každý tým prechádzame. Druhýkrát budeš o niečo skúsenejší a určite o viac skúsenejší ako keby ti niekto nalinajkoval, čo presne máš robiť. Samozrejme, iné je, keď sa tie isté chybné rozhodnutia opakujú viackrát. To asi ani ty ani my nechceme. Dávame však našim ľuďom veľký priestor a samostatnosť je aj preto kľúčová.

Srdciarstvo

V preklade: mať pre prácu nadšenie. V Hyperii stretneš ľudí, ktorých práca baví, napĺňa ich a vidia v nej zmysel. Nehľadáme človeka, ktorý si to príde „odsedieť“ – odklikať niečo na počítači a poobede zmizne s veľkou dávkou úľavy konečne domov.

Ak by niekto takto fungoval, asi by sa u nás ani dobre necítil. Lubiak preto na druhom kole pohovoru tento vzorec u nových ľudí nehľadá, naopak, snaží sa vypátrať, či má človek pre prácu zapálenie. Zároveň vieme, že na to, aby človeka práca bavila a mohol prinášať kvalitné výsledky, musí mať aj vhodné pracovné prostredie a podmienky. Tie sa snažíme stále vylepšovať a neboj sa ozvať, ak ti napadne niečo, čo ti bude u nás chýbať.

Ak si chceš vypočuť celý podcast s marketingovým riaditeľom Ľubošom „Lubiakom“ Ďurovičom, nájdeš ho na Spotify, Apple podcasts, Anchore a ďalších podcastových platformách. Potešíme sa, ak nám dáš vedieť, ako sa ti počúvalo :-).

Marketing nie je pre teba to pravé? Pozri si všetky otvorené pozície.